Na jakiej platformie założyć sklep internetowy?

6 min czytania
Na jakiej platformie założyć sklep internetowy?

Na jakiej platformie założyć sklep internetowy?

Jak pokazują najnowsze dane dotyczące globalnej sprzedaży, przeszło 75% internautów decyduje się na zakupy w sieci. Sklep internetowy stał się dziś podstawowym kanałem sprzedaży. Chcesz rozpocząć komfortową sprzedaż w Internecie, ale nie wiesz jak się do tego zabrać? Dobrze trafiłeś. W tym tekście zapoznamy Cię z podstawowymi platformami e-commerce oraz przedstawimy pokrótce wady i zalety każdej z nich. Dowiesz się, jak stworzyć e-sklep, który spełni oczekiwania Twoich klientów!

Dlaczego warto postawić na sprzedaż w Internecie?

Prowadzisz własny biznes i zastanawiasz się nad nowymi ścieżkami rozwoju? Postaw na branżę e-commerce. Sprzedajesz stacjonarnie? Rozszerz swoją działalność o sprzedaż w sieci. Współczesny rynek wymaga od przedsiębiorcy ciągłego doskonalenia swoich produktów i kanałów sprzedaży. Naturalną ewolucją jest przeniesienie części działalności do Internetu. Nic dziwnego zakupy na odległość są szybkie, bezpieczne i przede wszystkim wygodne.

Wciąż nie jesteś przekonany, czy powinieneś założyć swój sklep internetowy? Nie wahaj się. Dzięki e-sklepowi uzyskasz możliwość dotarcia do szerszego grona klientów. Twoje produkty będą dostępne dla konsumentów przez całą dobę, co powinno przyczynić się do polepszenia sprzedaży oraz zwiększenia rozpoznawalności Twojej marki. Atrakcyjny dla klientów, stworzony w zgodzie z nowymi trendami sklep powinien przynieść wymierne korzyści finansowe i przybliżyć Cię do realizacji kolejnych celów biznesowych

Jak stworzyć sklep online?

Warunkiem skutecznego działania sklepu internetowego jest jego przemyślana struktura i atrakcyjny dla klientów design. Żeby jednak to osiągnąć, potrzebować będziesz trzech elementów: domeny, hostingu i platformy e-commerce.

Domena to jedyny w swoim rodzaju adres strony WWW Twojego sklepu. Jej nazwa powinna kojarzyć się klientom z Twoją marką. Ma być ona możliwie jak najkrótsza, łatwa do zapamiętania i atrakcyjna. Nie może zawierać polskich znaków. Odpowiedni dobór domeny pozwoli Ci na skuteczne budowanie wizerunku online.

Hosting to rodzaj usług polegających na udostępnieniu na serwerze miejsca, gdzie znajdować się będzie Twój sklep. To dzięki niemu klienci z całego świata będą mogli mieć dostęp do Twojej oferty przez 24 godziny na dobę. Przy jego wyborze należy kierować się przede wszystkim stabilnością. Prowadzenie akcji promocyjnych wiąże się z okresami wzmożonego ruchu, który może powodować przeciążenia. Korzystanie ze sprawdzonej usługi hostingowej zapewni witrynie ciągłość i zagwarantuje internautom nieograniczone czasowo możliwości dokonania zakupów.

Ostatnim etapem zakładania sklepu internetowego jest wybór platformy e-commerce. To ona umożliwia przeglądanie produktów, prawidłową pracę sklepu oraz dokonywanie płatności. Na rynku znajdziemy cztery wiodące rozwiązania, które za chwilę postaramy się przybliżyć. Każde z nich ma swoje mocne i słabe strony, i nadaje się do różnych rodzajów biznesu.

Którą platformę e-commerce wybrać? Sprawdź i załóż sklep internetowy

Wybór platformy e-commerce

Jeśli chcesz dokonać właściwego wyboru platformy e-commerce, musisz jasno określić swoje cele i potrzeby. Zdecyduj się, jak chcesz, aby wyglądał Twój sklep, przemyśl najważniejsze z jego funkcji. Określ swój budżet i to, ile chcesz poświęcić czasu na obsługę i rozwój. Zastanów się, czy posiadasz odpowiednie umiejętności technologiczne, by samodzielnie podołać zadaniu tworzenia i rozwijania sklepu internetowego.

Oto cztery platformy e-commerce, ich plusy i minusy. Zapoznaj się z opisem i dostosuj wybór do swoich potrzeb.

Platformy Open Source

To zdecydowanie najpopularniejsze rozwiązanie, które niesie ze sobą wiele korzyści, zwłaszcza dla małych i średnich przedsiębiorstw. Duża swoboda modyfikacji sklepu i spore możliwości rozwoju sprawiają, że z platform Open Source skorzystają wszyscy ci przedsiębiorcy, którzy poważnie myślą o rozwoju firmy online. Do cieszących się największym uznaniem platform w Polsce należą: PrestaShop, WooCommerce, Shoper i Magento. Do głównych zalet tej grupy rozwiązań zaliczamy:

  • elastyczność łatwość w modyfikowaniu i tworzeniu nowych funkcjonalności sklepu,
  • sporą ilość gotowych rozwiązań użytkownicy mogą korzystać ze stworzonych wcześniej modułów i dodatków rozszerzających możliwości witryny,
  • duży wybór szat graficznych,
  • bezpieczeństwo częste aktualizacje sprawiają, że platformy Open Source są bezpieczne dla użytkowników,
  • możliwość dostępu do kodu źródłowego i jego prosta modyfikacja.

Platformy Open Source nie są pozbawione wad. Oto najważniejsze z nich:

  • wysokie wymagania hostingowe,
  • wdrożenie tej grupy rozwiązań wiąże się z zatrudnieniem dodatkowych, wykwalifikowanych pracowników,
  • platforma nie zapewnia wsparcia technicznego, o które trzeba zadbać na własną rękę.

Praktyka internetowa pokazuje, że w przypadku tego rozwiązania najkorzystniejsze wydaje się zatrudnienie firmy, która zajmie się wdrażaniem dedykowanego sklepu internetowego oraz zapewni dla niego zaplecze techniczne i obsługę.

Platformy SaaS (Software as a Service)

Platformy SaaS, określane często mianem chmurowych” to kolejne rozwiązanie, które świetnie sprawdza się dla małych i średnich przedsiębiorców. Ich przewaga nad konkurencyjnymi modelami zarządzania sklepem internetowym polega na tym, że decydując się na nie, nie musimy martwić się serwerem, który gwarantuje ich dostawca. Są one odrobinę prostsze w obsłudze i zapewnią szybszy i łatwiejszy start prowadzenia e-sklepu. Do najpopularniejszych platform SaaS zaliczamy: Shoper, Shopify i SkyShop. Oto ich największe zalety:

  • niski próg wejścia relatywnie małe koszty związane z rozpoczęciem działalności,
  • prosta, niewymagająca dodatkowej wiedzy technicznej obsługa,
  • szybki czas wdrożenia nieskomplikowany, w pełni funkcjonalny sklep można stworzyć już w kilka dni.

Do wad tego typu rozwiązania zaliczamy:

  • uzależnienie od świadczącego usługi dostawcy,
  • ryzyko utraty danych w przypadku błędów po stronie dostawcy,
  • fakt, że nie stajesz się właścicielem sklepu, a jedynie jego najemcą
  • niska elastyczność stosunkowo małe możliwości rozwoju i modyfikacji funkcji sklepu

Dzięki platformie SaaS szybko uruchomisz sklep, lecz dzieje się to kosztem jego realnej funkcjonalności i możliwości rozwoju. Decydując się na tego typu rozwiązanie, możesz nie uniknąć dodatkowych kosztów związanych z zatrudnieniem osoby do obsługi.

Platformy oparte na licencji

To zdecydowanie najdroższa grupa rozwiązań przeznaczona dla największych biznesów, którym zależy na maksymalizacji korzyści płynących z posiadania sklepu internetowego. Spore koszty obsługi i wysoki próg wejścia sprawiają, że nie każde przedsiębiorstwo jest w stanie pozwolić sobie na tego typu rozwiązania.

  • gwarancja bezpieczeństwa i stabilności,

  • szybkość działania,

  • duże możliwości rozwoju platformy i wprowadzania nowych funkcjonalności,

  • możliwość operowania na dużych danych.

  • wysoki koszt wdrożenia,

  • długi czas tworzenia sklepu,

  • konieczność ciągłego rozwoju, a co za tym idzie rosnące koszty.

Platformy dedykowane

Kolejne kosztowne rozwiązanie. Platformy dedykowane stworzono z myślą o wymagających biznesach, które ze względu na charakterystykę prowadzonej działalności, mogą liczyć się z długim czasem realizacji.

  • w pełni dopasowany do potrzeb i charakterystyki prowadzonej działalności e-sklep,

  • gwarancja bezpieczeństwa i niezawodności.

  • długi czas realizacji,

  • wysoki koszt,

  • uzależnienie od jednej firmy, która świadczy kompleksową obsługę.

Zakładanie e-sklepu czy warto skorzystać z usług agencji?

Mnogość decyzji, przed którymi postawiony jest przedsiębiorca, chcący założyć sklep internetowy może przyprawić o ból głowy. Nie wiesz, jak i gdzie kupić domenę? Nie masz wiedzy technicznej, by samemu obsługiwać platformę e-commerce? Nie przejmuj się. Powierz budowę sklepu internetowego agencji WeNet.pl. Tylko w ten sposób zagwarantujesz sobie bezbolesny start w pełni profesjonalnego e-sklepu. Nie zwlekaj!

Decydując się na współpracę, otrzymasz wszystko, co niezbędne, by prowadzić skuteczną sprzedaż w sieci. Specjaliści założą dla Ciebie sklep w pełni dopasowany do potrzeb Twojej działalności. Oto, na co możesz liczyć, podejmując współpracę:

  • w pełni funkcjonalny sklep internetowy PrestaShop,
  • domenę i stabilny hosting,
  • gwarancję bezpieczeństwa zapewnioną przez certyfikat SSL,
  • doradztwo i pomoc techniczna świadczone przez profesjonalistów,
  • sklep online, którego będziesz właścicielem,
  • dostęp do narzędzi e-commerce, które pomogą Ci zwiększyć sprzedaż i zoptymalizować koszty.

Nawiązując współpracę z agencją internetową WeNet zaoszczędzisz czas i pieniądze. Będziesz mógł skupić się na merytorycznym rozwoju biznesu. Chcesz, aby Twój sklep online przyciągał klientów i mógł się rozwijać? Myśl o swojej firmie przyszłościowo i postaw na profesjonalne rozwiązanie.

Autor: Zewnętrzny materiał partnerski

lubinski24_kf