Lubińscy policjanci ostrzegają przed oszustwami metodą „na pracownika banku”. Fałszywi konsultanci dzwonią do klientów i informują, że ktoś wziął pożyczkę lub wykonał przelew na ich dane. Celem cyberprzestępców jest wyłudzenie danych do logowania do bankowości internetowej. Policjanci apelują o ostrożność.

Oszuści znaleźli nowy sposób na wyłudzanie pieniędzy. Cyberprzestępcy podszywają się za pracowników placówek bankowych, którzy powołują się na względy bezpieczeństwa i nakłaniają klientów do podania poufnych danych do bankowości oraz zainstalowania na swoim telefonie czy komputerze aplikacji do zdalnej weryfikacji.

Oszuści podszywający się pod pracowników banku mogą poprosić m.in. o podanie poufnych danych do bankowości elektronicznej (np. kod Blik) oraz o pobranie i zainstalowanie na telefonie lub innym urządzeniu aplikacji do zdalnej weryfikacji, np. TeamViewer, QuickSupport, AnyDesk. W rzeczywistości cyberprzestępcy chcą zdobyć dane do logowania do bankowości elektronicznej i karty płatniczej oraz przejąć narzędzie autoryzacyjne.

Ostrzegamy jednocześnie przed podejrzanymi wiadomościami SMS lub na komunikatorach społecznościowych (Messengerze, WhatsAppie, itp.) od nieznajomych osób podających się za kupujących na portalu sprzedażowym bądź aukcyjnym. W treści wiadomości wyłudzacze wysyłają link z prośbą o kliknięcie i podanie danych.

Policja apeluje zatem o ostrożność! Jeżeli otrzymaliśmy podejrzany telefon od osoby podającej się za pracownika banku lub wiadomość, która może pochodzić od oszustów, należy niezwłocznie skontaktować się z bankiem za pośrednictwem infolinii i zweryfikować, czy podana informacja faktycznie polega na prawdzie.

Źródło: bankier.pl

aspirant Krzysztof Pawlik 
zastępca Oficera Prasowego
Komendy Powiatowej Policji w Lubinie