W czasach tak silnej konkurencji wielu przedsiębiorców poszukuje skutecznej reklamy dla swojego biznesu. Pomysłów jest wiele. Niektórzy wybierają długotrwałe, ale skuteczne pozycjonowanie. Inni decydują się na banery, ulotki, katalogi itp. Może warto zwrócić uwagę na remarketing google ads?

Co to Google AdWords?

Kampanie AdWords jest propozycją firmy Google. To płatne działania reklamowe, które przeprowadzane są w środowisku Google. Ich specyfiką jest to, że reklamodawca płaci w tym przypadku wyłącznie za kliknięcia reklamy. Nie ponosi opłat za samo wyświetlanie się ich. Co więcej, ceny tych kliknięć ustalane są w modelu licytacyjnym. W związku z tym zależą one od konkurencji w danym momencie. By móc kierować reklamami w obszarze wyszukiwarki wykorzystywane są słowa kluczowe, które ustala reklamodawca. Tak naprawdę propozycje słów kluczowych mogą być bardzo różne, ale należy wybrać te frazy, które są najczęściej wybierane przez potencjalnych klientów. To powoduje, że przekaz jest zdecydowanie trafiony i zarazem dopasowany do oczekiwań odbiorców.

Wpisując do wyszukiwarki internetowej słowa agencja seo Warszawa, wyświetlą się linki do stron agencji. Te, które mają wykupioną reklamę AdWords, będą wyświetlały się na samej górze, a tuż przy linku będzie znajdował się napis „Reklama”. Dzięki reklamie niezależnie od konkurencji strona będzie zawsze widoczna.

Jak działa ta usługa?

Opracowanie kampanii AdWords wymaga specjalnego przygotowania i wykonania szeregu czynności. Zadanie do najprostszych nie należy, ale nie zawsze trzeba zabierać się za to samodzielnie. Warto czasem skorzystać z pomocy ekspertów.

W pierwszej kolejności trzeba ustalić swój cel, cel reklamy, a następnie określić jej miejsce. Istnieje możliwość działania lokalnie lub globalnie. Następny krok to utworzenie swojej wiadomości. Polega to na wyróżnieniu swoich zalet w 3 niezbyt długich zdaniach, na opracowaniu interesującej treści. Kolejna sprawa to budżet. Ten może być regulowany i jedno jest tu pewne, wydatki na reklamę nie przekroczą ustalonej kwoty. Zaleta tego rozwiązania jest również to, że można w każdej chwili wprowadzić zmiany, a także wstrzymać reklamę, kiedy zajdzie taka potrzeba. System sam publikuje reklamy, kiedy użytkownicy szukają reklamowanych produktów czy usług. Reklamy te są widoczne zarówno w wyszukiwarce Google, jak też w Mapach. Koszt reklamy jest zależny od ilości kliknięć, więc o konkretnych sumach mówić tu jest trudno.

Podsumowanie

Google AdWords to skuteczny sposób na zwiększenie popularności strony firmowej czy sklepu online. Ta forma reklamy uchodzi za jedną z najpopularniejszych, najchętniej i często wybieranych przez przedsiębiorców. Co prawda trzeba się wykosztować, aby uzyskać efekty, ale to nie to samo, co pozycjonowanie, które też do taniego nie należy, a wymaga czasu. Warto więc zorientować się w szczegółach, podpytać ekspertów i skorzystać z tego nowoczesnego rozwiązania, które niewątpliwie wspomoże prowadzenie biznesu i jego rozwój. 

Czym jest Google AdWords?