Na jednej z popularnych platform sprzedażowych, lubinianka wystawiła przedmiot. Chwilę po tym skontaktowała się z nią oszustka, która podesłała jej link, który miał przekierować pokrzywdzoną do strony z nadaniem przesyłki. W rzeczywistości na fałszywej stronie udostępniła wszystkie dane do swojej karty płatniczej i straciła 1390 zł.

42 – letnia lubinianka padła ofiarą oszustwa na platformie zakupowej. Kobieta wystawiła na sprzedaż robot kuchenny i po niedługim czasie za pomocą popularnego komunikatora skontaktowała się z nią osoba, która twierdziła, że chce zakupić przedmiot. Zdjęcie profilowe sprawcy miało wzbudzić zaufanie – kobieta z dzieckiem na rękach.

Oszust bądź oszustka podesłali sprzedającej link celem nadania paczki w który pokrzywdzona weszła. Następnie po wybraniu ikony swojego banku została kolejny raz przekierowana na stronę łudząco podobną do bankowej. Tam podała wszelkie dane do swojej karty płatniczej. W ten sposób dała oszustom pełen dostęp do środków na karcie.

Jak się okazało, chwilę potem, z jej konta zostały dokonane dwie wypłaty kodami blik i jeden przelew na inne konto. W sumie lubinianka straciła 1390 złotych. Na szczęście bank zablokował dalsze operacje na karcie mając podejrzenie oszustwa, więc straty mogły być większe.

Pamiętajmy:

NIGDY nie podawaj żadnych danych swojej karty!

NIGDY nie wchodź w podejrzane lub podsyłane Ci linki!

Platformy zakupowe charakteryzują się tym, że klient może kliknąć opcję „kup teraz” – wówczas jesteś chroniony polityką bezpieczeństwa i tylko w taki sposób sprzedawaj swoje rzeczy.

z-ca Oficera Prasowego
Komendy Powiatowej Policji w Lubinie
st. asp. Krzysztof Pawlik