Sporo mówi się o tym, że internauci są coraz bardziej uodpornieni na typowy przekaz reklamowy. Łatwo też zauważyć, że dzięki różnym sposobom na blokadę reklam w przeglądarkach jest jeszcze trudniej dotrzeć do wybranej grupy odbiorców. Ważne jest więc, aby przekaz reklamowy był sprawnie wpleciony w interesującą treść, a tym samym internauta nie uznał go za natarczywą lub niepotrzebną reklamę. Jak tego dokonać?
Przykładowo pozwolić internautom dotrzeć do oferty wybranego przedsiębiorstwa w serwisach agregujących oferty firm – branżowy katalog firm jest tego dobrym przykładem. W jaki jeszcze sposób promować firmę, aby reklama była mniej oczywista, a tym samym lepiej przyswajalna?
Reklama w wyszukiwarce
Linki sponsorowane w wyszukiwarce Google to ciekawy przykład tego, że zakup reklamy w takiej formie pozwala na wplecenie linków płatnych w wyniki organiczne, a więc niesponsorowane. Wielu internautów uznaje, że link, który pojawi się wysoko w wynikach wyszukiwania jest właśnie tym czego poszukują, niezależnie od tego czy jest on opłacony, czy może należy do wyników podpowiadanych naturalnie przez wyszukiwarkę jako najbardziej przydatne.
Filmy na Youtube
Ciekawym sposobem na reklamę są filmy tworzone na zamówienie firm. Mogą być to recenzje produktów, prezentacje lub testy. Tego typu treść jest zwykle poszukiwana przez osoby, które zastanawiają się nad zakupem wybranych produktów lub usług, a dzięki atrakcyjnej formie wideo są w stanie lepiej ocenić użyteczność na własne potrzeby. Wiele firm tworzy również poradniki takie jak przykładowo przepisy kuchenne. Sprawnie wpleciona reklama w taki przekaz wideo pomaga osiągnąć bardzo dobry efekt.
Artykuły sponsorowane
Dzielenie się ekspercką wiedzą na portalach branżowych to kolejny przykład na to, że można sprawnie wpleść reklamę w treść, która jest odpowiedzią na potrzeby czytelników danego portalu, bloga lub serwisu branżowego. Nawiązanie współpracy z branżowymi portalami to dobra inwestycja, która z pewnością opłaci się każdej firmie.