Oszuści wracają do starych metod - dzwonią i proszą o kartę oraz telefon

Telefon brzmi, rozmówca podaje się za policjanta lub pracownika banku i prosi o przekazanie karty z kodem PIN lub telefonu – takie sceny znów pojawiają się w zgłoszeniach. Instytucje finansowe i policja ostrzegają przed oddawaniem kart i urządzeń.
- Jak działają oszuści i jakie legendy stosują
- Ostrzeżenie i przypomnienie dla mieszkańców Lubina
Jak działają oszuści i jakie legendy stosują
Sprawcy dzwonią i podszywają się pod funkcjonariuszy lub pracowników banków. W rozmowie stosują tzw. legendy, na przykład „zabezpieczenia karty” lub „urządzenia do celów dowodowych”. W ten sposób proszą ofiary o przekazanie karty płatniczej wraz z kodem PIN lub o oddanie telefonu komórkowego. Celem jest przejęcie dostępu do aplikacji bankowych, danych osobowych i środków na kontach. Informacje o metodach pochodzą m.in. od FinCERT.pl - Bankowego Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP oraz Biura Zwalczania Przestępczości Ekonomicznej Komendy Głównej Policji.
Ostrzeżenie i przypomnienie dla mieszkańców Lubina
Źródła przypominają jednoznacznie: nie przekazywać karty ani telefonu osobom podającym się za służby lub pracowników banku. Taka prośba jest elementem oszustwa i służy kradzieży środków. FinCERT.pl i Biuro Zwalczania Przestępczości Ekonomicznej KGP informują, że celem tych działań jest dostęp do aplikacji bankowych i kont klientów. Komunikaty instytucji apelują o ostrożność i weryfikację tożsamości dzwoniących u źródła.
na podstawie: KPP w Lubinie.
Autor: krystian

