UG Lubin: Młodzieżowa Rada Gminy nadal można składać zgłoszenia
Przypomnijmy, że Radni Gminy Lubin uchwalili w ubiegłym roku statut określający tryb wyboru członków i zasady działania Młodzieżowej Rady. Będzie to organ o charakterze konsultacyjnym. Jej statut zakłada m.in., że rada będzie miała 15 członków i jej kadencja będzie trwała dwa lata. Pierwsza kadencja jednak będzie trochę krótsza i zakończy się 30 września 2021. Młodzieżowi radni muszą mieć nie mniej niż 14 i nie więcej niż 21 lat, kontynuować edukację i mieszkać na terenie Gminy Lubin. Kandydatów mogą zgłaszać, m.in. kluby, stowarzyszenia, OSP, sołtysi, samorządy szkolne. Wyborów dokona komisja powołana przez wójta, która będzie brała pod uwagę np. wyniki w nauce, olimpiadach, konkursach, zawodach oraz działalność pozaszkolną i wolontariat.
Poniżej ogłoszenie o przedłużeniu terminu i nowy terminarz wyborów.
OGŁOSZENIE WÓJTA GMINY LUBIN
O WYDŁUŻENIU TERMINU SKŁADANIA ZGŁOSZEŃ DO MŁODZIEŻOWEJ RADY GMINY LUBIN NA I KADENCJĘ W LATACH 2020-2021
- Wyznacza się nowy termin na składanie zgłoszeń do Młodzieżowej Rady Gminy Lubin na I kadencję w latach 2020-2021 do dnia 17 lutego 2020 r.
- Dni, w których upływają terminy wykonania czynności wyborczych określa kalendarz wyborczy dla wyborów do Młodzieżowej Rady Gminy Lubin, w brzmieniu załącznika do niniejszego ogłoszenia.
- Zgłoszenia kandydatów do Młodzieżowej Rady Gminy Lubin dokonuje się na karcie zgłoszenia. Wzór karty zgłoszenia oraz dokumenty wymagane przy zgłaszaniu kandydatów do Młodzieżowej Rady Gminy Lubin są dostępne na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Lubinie
bip.ug-lubin.dolnyslask.pl/dokument,iddok,15533,idmp,282,r,o
oraz w Biurze Rady Gminy w Lubinie ul. Księcia Ludwika I 3, pok. nr 115,116.
Wszelkie informacje dotyczące wymaganych od kandydata do Młodzieżowej Rady Gminy Lubin dokumentów oraz trybu składania zgłoszeń i wyboru radnych Młodzieżowej Rady Gminy Lubin można uzyskać pod numerem telefonu 76/ 84-03-150, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
/-/ Bartosz Chojnacki
Data wykonania czynności wyborczych | Treść czynności |
---|---|
2 grudnia 2019 r. | Podanie do publicznej wiadomości informacji o terminie wyborów i kalendarzu wyborczym |
3 grudnia 2019 r. | Powołanie Komisji do przeprowadzenia wyborów |
od 4 grudnia 2019 r. do 17 lutego 2020 r. | Zgłaszanie kandydatów do Młodzieżowej Rady Gminy Lubin |
24 lutego 2020 r. | Podanie do publicznej wiadomości informacji o kandydatach zgłoszonych do Młodzieżowej Rady Gminy Lubin z podziałem na okręgi wyborcze |
25 lutego 2020 r. | Przeprowadzenie wyborów przez powołaną Komisję |
28 lutego 2020 r. | Podanie do publicznej wiadomości wyników wyborów do Młodzieżowej Rady Gminy Lubin |
Urząd Gminy w Lubinie,
ug.lubin.pl/mlodziezowa-rada-gminy-nadal-mozna-skladac-zgloszenia/
Autor: krystian