Najpopularniejsze wiadomości i informacje dla miasta Lubin

W ciągu ostatnich kilku dziesięcioleci niektórzy naukowcy zaczęli uważać jedzenie mięsa za przyczynę wielu chorób i odradzać jego spożycie. Z drugiej strony ludzie jedzą mięso od wieków, więc ciężko uwierzyć, że pożywienie spożywane przez tak wiele lat jest uważane za szkodliwy. Jedzenie mięsa nie jest szkodliwe, a w wielu przypadkach nawet bardzo pożyteczne. Jakie korzyści daje nam spożywanie mięsa?

czy jeść mięso

Rola białka zwierzęcego w diecie

Nasz organizm funkcjonuje najlepiej, kiedy nasza dieta zawiera produkty pochodzenia roślinnego i pochodzenia zwierzęcego. Nasz układ pokarmowy jest dobrze przystosowany do przyswajania tłuszczów, białek i innych składników odżywczych znajdujących się w produktach pochodzenia zwierzęcego. Wysokiej jakości mięso jest bogate w liczne składniki odżywcze. Na przykład wołowina zawiera witaminy B12, B3 (niacynę) i B6, żelazo, cynk, selen i inne przydatne pierwiastki śladowe. Witamina B12 jest szczególnie ważna, ponieważ nie można jej uzyskać w wystarczających ilościach z produktów roślinnych. Wiele osób, które unikają produktów pochodzenia zwierzęcego, ma niedobór tej witaminy. Jednak skład odżywczy mięsa obejmuje nie tylko dobrze znane makro- i mikroelementy. Mięso zawiera również wiele mniej znanych składników odżywczych, których nie można uzyskać z roślin. Są nimi m.in. kreatyna, karnozyna, kwasy tłuszczowe eikozapentaenowe (EPA lub EPA) i dokozaheksaenowe (DHA lub DHA). Jednym z najlepszych sposobów na utrzymanie zdrowej i smacznej diety jest catering dietetyczny Lubin.

Mięso jest źródłem białka wysokiej jakości

Białka to długie łańcuchy aminokwasów, które są połączone ze sobą. Istnieje 9 aminokwasów, których nie możemy wyprodukować i musimy je otrzymać z pożywienia. Białka zwierzęce zawierają wszystkie potrzebne nam aminokwasy, podczas gdy wiele źródeł białka roślinnego ma niewystarczający profil aminokwasowy. Spożycie białka zwierzęcego jest bardzo ważne dla osób, które są aktywne fizycznie i starają się zwiększyć masę mięśniową. Białko jest również niezbędne dla zdrowych kości. Badania pokazują, że spożycie białka zwierzęcego wiąże się ze zwiększoną gęstością kości w starszym wieku i ze zmniejszonym ryzykiem złamań kości. Aby wiedzieć, ile białka potrzebujemy, to ogólne wyznaczniki mówią o tym, że powinniśmy spożywać ok. 0,8-1,8 g białka na każdy kilogram masy ciała. Pomimo wielu popularnych opinii, nie istnieją przekonujące dowodów na to, że unikanie mięsa jest dobre dla zdrowia. To prawda, istnieją badania obserwacyjne pokazujące, że wegetarianie mają mniejsze ryzyko zachorowania na niektóre choroby. Niemniej jednak wyniki te są w dużej mierze spowodowane faktem, że wegetarianie ogólnie bardziej dbają o swoje zdrowie, a także często uprawiają sport, nie palą itp. Porównując wegetarian i osoby jedzące mięso, które również dbające o zdrowie, nie stwierdzono między nimi żadnej różnicy.